top of page

מה זה דומיין?

עודכן: 19 באוק׳ 2021

אז מה זה דומיין? איך אני בוחר שם דומיין? איפה אני רוכש דומיין?


אם שאלתם את עצמכם את השאלות הללו, אתם במקום הנכון.


שמות דומיין הם כתובת האתר, ה-URL בה אנשים משתמשים כדי להגיע לאתר האינטרנט שלך.

במקרה שלי, ה-URL שלי הוא katashs.com.

כדי שהאתר שלך יעלה לאוויר, אתה צריך גם אתר מארח וגם דומיין. אתר מארח הוא בעצם אתר שאתה משתמש בשרתים שלו כדי לאחסן את האתר שלך. הדומיין והאתר המארח יכולים להיות בבעלות על ידי גורמים שונים. לדוגמה, כשאתה בונה אתר ב-WIX, אוטומטית האתר שלך מאוחסן בשרתים של WIX אבל את הדומיין שלך אתה יכול לרכוש באתר אחר, לדוגמה GoDaddy או Domain.com וכו'.


שם הדומיין לא משתנה, אך את האתר המארח אתה יכול להחליף. וגם להפך, אתה יכול לשנות את שם הדומיין שלך (קח בחשבון שזה דורש ממך לבצע הפניית 301 בצד השרת) ולהשאיר את אותו שרת מארח.

מה זה דומיין | תמי קטש בניית אתרים

הקשר בין דומיין לאתר מארח הוא סוג של שיתוף פעולה. כששני גופים שונים מגיעים להסכמה הדדית. ב-WIX לדוגמה, אתה אוטומטית מאחסן את האתר שלך על השרתים שלהם וגם יכול לרכוש את הדומיין שלך דרכם ובלחיצת כפתור אתה מסודר! ברגע שאתה רוצה לרכוש דומיין באתר אחר, אתה צריך ל"הכיר" בין האתר שממנו רכשת את הדומיין לבין WIX. זה עניין טכני קצר ומהיר ו-WIX אפילו מדריכים אותך צעד צעד איך לעשות את זה – ממש פשוט.


האתרים הכי מוכרים היום של רכישת שמות דומיין הם GoDaddy, DreamHost, Google Domains, Domain.com, Namecheap ו-WIX.

חלק מהאתרים הללו גם מספקים שירותי "אירוח" לאתרים.

לכל אתר כזה יש תמחור אחר והצעות שונות לשירותים נוספים שמגיעים יחד עם הדומיין.

ככלל, כמעט כולם מציעים לך בזמן רכישת הדומיין, לרכוש מוצר נוסף לשם אבטחת המידע שלך, שבד"כ עלותו היא העלות שחשבת שחסכת ברכישת הדומיין עצמו. אבל עם אבטחה לא משחקים, נכון?

לדוגמה, ייתכן שתקבל ב-Dreamhost הצעת מחיר של $ 2.95 בלבד ואילו אצל המתחרים יש אותו שם דומיין ב- $ 19.95. ההצעה שלי היא לבחור את הספק שאתה אוהב ולנהל דרכו את שאר הדברים שאתם צריכים ולא להתחיל להתפזר, כי באיזה שהוא שלב כל הסיסמאות ושמות המשתמשים יכולים לבלבל אתכם וזה יכול להיות מסורבל ומייאש מהר מאוד.


איך אני בוחר שם דומיין?

שאלה מצוינת והמענה עליה ממש קל – שם העסק שלכם!

העסק שלכם הוא אתם? כיתבו את השם שלכם. לעסק שלכם יש שם משלו? כתבו את שם העסק. אתם רוצים להיות יצירתיים ולקרוא לו בשם אחר? וודאו שהשם מתקשר לרעיון האתר, כדי שיהיה קל לקשר בין השם לבין האתר.

איזו סיומת לשם הדומיין עליכם לבחור?

בנוסף לשם הדומיין, יש גם סיומת דומיין שעלייך לחשוב עליה, הסיומת שנמצאת אחרי הנקודה – כמו com, .biz, .info, .gov, .il וכו '.

באופן אידיאלי, תרצה לקבל את סיומת ה- .com. כי זו הסיומת המוכרת ביותר לאנשים. אם כי זו אינה האפשרות היחידה. במקרים רבים, השם שאתה רוצה כבר נלקח על ידי אתרים אחרים. השימוש בסיומת הדומיין מאפשר לך לשמור על השם שבחרת ולסיים אותו בצורה שונה. לדוגמה, רציתי את הדומיין: peakpro.com אבל השם הזה כבר נרכש בידי משתמש אחר או שהוא עלה 1000$ דולר לשנה. אז במקום לחשוב על שם אחר, נכנסתי לאתר Namecheap ורכשתי את peakpro.net ב-12$ לשנה בלבד. רכשתי את אותו השם אבל עם סיומת שונה.

היום יש כל כך הרבה סיומות חדשות ומקוריות, שווה לבדוק אותן ולפעמים הן ממש זולות!


עדיין אין לכם אתר בוויקס? לחצו על הכפתור ותבנו אתר עוד היום!



האם המאמר הזה עזר לך?

איזה דומיין בחרת לעצמך?

איפה העדפת לרכוש ולמה?

מוזמנים להגיב ולשתף =]


110 צפיות

היי, אני תמי קטש

מרצה ומדריכה לבניית אתרים בפלטפורמת וויקס. זו הפינה שלי לחלוק אתכם את הידע שלי ולענות

על שאלות נפוצות בנושא

בנייה ועיצוב אתרים ב-WIX.

חוברת תמציתית וממוקדת שחיברתי לעוקבים שלי במתנה הכוללת תרגול לייעול

ומיקוד העסק שלכם.

Tami Katash Blog
Tami Katash youtube

שמים דגש על

הפרטים ה"קטנים"

bottom of page